tisdag, april 08, 2008

Flummiga drömmar och fisken

Igår var det bjudning på Terrass la von krogh, Lars Dareberg, som är en fotograf från Sydsvenskan och hans reporter Mikael kom över på kvällskvisten, tanken var att vi skulle bli ett gäng men antingen var folk sjuka eller borta på jobb. Vi blev iaf ett litet gäng, Jean min indiska fotograf kompis och Fred min gay granne kom också över. Sjukt trevlig kväll och alltid kul att prata svenska! Vid tre snåret gick Jean hem och då hade vi bollat fram tre jobb som jag måste hinna med innan jag åker hem. Resten av natten bestod av märkliga drömmar och för en stund sen vaknade jag precis efter jag hade blivit tagen av ryska underrättelsetjänsten (tror jag) och skulle föras bort, långt-bort-i-stan. Fisken är från Andeman och den skulle jag egentligen fått äta om det inte hade varit så att köket på hotellet tappat bort den... Nu ska det jobbas med bilder resten av dagen, kan föresten rekommendera en sak. Just nu går en julskiva på högvarv hemma hos mig, det är soul och blues låtar, men känslan av att lyssna på julsånger i stekande värme nere i Delhi i april är ganska skön! 

Inga kommentarer: