onsdag, april 09, 2008

Ensam granne

Under några dagar har regnet gjort så Delhi kylts ner, men nu är värmen tillbaka. Det enda plagget som går att ha på sig inomhus är kalsonger, resten klibbar fast. Min hyresvärd som bor under mig har också haft en intensiv period av besök, hans vuxna barn var på besök i en månad. Så nu kommer han upp till mig för att få sällskap, ibland nån gång om dagen ser han till att min lägenhet behöver fixas med. Han sitter mest och beklagar sig att han nu är pank och uttråkad, pank för att han la alla pengarna på barnen och uttråkad för att han har absolut ingenting att göra på dagarna. Hans fru är sjuk och kan knappt gå så han måste stanna hemma och ta hand om henne, men nu har han hittat sin fristad uppe hos mig.... Själv vet jag inte vad jag ska göra när jag kommer hem, klantade mig med att ge svar till Aftonbladet ang sommar vikariat för att jag väntade på svar från SVD. SVD gav mig aldrig svar och nu står jag utan som det ser ut nu. Det ordnar sig på nått sätt, inget är ju skrivet i sten. Men det är alltid kul att jobba på en redaktion efter 8 månader i exil, men jag får väl ta och vara lite ledig i annat fall. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Martin gillar skarpt dina bilder och din plogg. Tror det är dags för mig att gå över till digitalt,även om jag läste att Anders Petersen fortfarande andvänder analogt. Hoppas att det löser med arbete för dig. Varför inte ordna några workshops tror det finns många som skulle vare intresserade av ditt sätt att fotografera. För mig är du jämför bar med Sweriges Nachway, ha det bra

Anonym sa...

du skulle ju inte jobba i sommar, vad hände med seglingen och sommarhänget?:)

Martin von Krogh sa...

Tack anonym det var väldigt fina ord. Kanske skulle vara kul att ha en workshop, men just nu nöjer jag mig med att hålla föreläsningar.

Miss K: Du vet att jag inte kan hålla mig borta från jobb en hel sommar. Sommarhäng blir det ändå!