onsdag, april 16, 2008

Game is cancelled

I vintras bjöd min spanska granne mig på tortilla, å det var den godaste tortillan (spansk omelett) jag någonsin smakat. Så fort jag har tänkt på den har det vattnats i munnen på mig, den smälter liksom på tungan och man kan inte få för mycket. Iaf jag har pushat henne sen dess att hon ska lära mig laga den, och idag var det dags. Den tar drygt en timme att laga och innehåller bara lök potatis och ägg. Men även idag blev den ljuvlig, och nästa gång ska jag göra mitt gesäll prov. En annan grej som är kul med Delhi är alla skyltar som finns här. En hand snickrad skylt som finns på vägen utanför området jag bor i kan man läsa "Fear for depression?" och sen ett telefon nummer. En vän som var och hälsade på gjorde mig uppmärksam på en skylt som finns på flygplatsen. Vid tullen på Delhi's internationella flygplats finns en info tavla och några rader om säkerhet etc och har man några frågor eller vill tipsa tullen kunda man maila på (nu kommer jag inte ihåg exakt) delhi_customs@hotmail.com det roliga är ju att dom har en hotmail adress för en statlig myndighet. Den bästa skylten dök upp härom dagen, på ett väldigt tjusigt sjukhus här i Delhi hade dom satt upp ingen rökning skyltar, men grejen var att på dom här stod det bara"Don't even think about smoking".

Inga kommentarer: