lördag, februari 02, 2008

Indien

Har haft en besynnerlig dag, och på nått sätt känns det som jag har kommit Indien ett steg närmare. Det sista är svårt att beskriva men det var så det kändes nu när jag gick hem i regnet. Jean en indisk fotograf kompis ringde mig i morse när jag satt och käkade frukost, han satt hemma hos en annan bekant, AP's fotograf Ramon. Som är också en super trevlig Indisk fotograf, vi hängde där ett tag, skulle egentligen tagit en promenad i parken och slöat. Men istället blev vi överbjudna av en engelsk kvinna att plåta och träffa hästpolo höjdare. Jean hade berättat för henne att jag håller på med ett litet projekt om hästpolo-post-kolonial-livsstilen. En märkligare människa var det länge sen jag träffat. Hon är en super tät brittiska som har tre barn och bor här med sin man. Hon gör inte så mycket mer än att hänga på dessa fashionabla tillställningar, men hon var super trevlig. Jag blev introducerad för alla höjdare, presidenten av poloklubben, malaysiska prinsen och andra kändisar. Under sista perioden blir det helt plötsligt kaos, en häst faller ihop mitt på planen, kusen hade fått en hjärtattack och dog knallfall. Hästen bärs bort och matchen fortsätter. Vi drog hem till brittiskan och drack whisky, några polospelare slöt upp och en stund senare kommer hennes mans syster hem som visar sig vara dollar biljonär. På vägen hem gick jag förbi heroinparken där tiggarna hade börjat tända eldar mot kylan. 

Inga kommentarer: