måndag, februari 18, 2008

Home sweet home

Efter en förbannat lång väntan lättade äntligen dimman som låg som ett lock över Kabul igår och ytterligare några timmar senare satt jag på ett plan som faktiskt tog av mot Delhi. En underbar vårvärme välkomnade mig när jag landade, så på kvällen kom grannarna i "Melroseplace" (vi kallar grannområdet det efter alla incidenter...) över och välkomnade mig hem och korkade upp en öl på min terass. Sen satt vi i underbara 26°+ till sent på natten och gaggade och beställde mat. Shit vad skönt att kylan är borta och värmen är tillbaka!!! Idag mellandags fix och imorn jobb för SVD, sen får jag se om et blir nån kortresa innan mamma och pappa kommer ner. Just det i fredags hann vi med att kolla in Buzkashi, som är en lokalform av polo. Fast lite hårdare.... Det var hur häftigt som helst att kolla på och var väl en blandning mellan tjurrusning i Pampelona och intensiv fotboll på Stadion. 50-60 hästar som kämpade om att dra en död get runt planen. Att tillägga är att det mesta är tillåtet i det här spelet... Nu ska jag springa ner till barberaren och få en rakning och hårklippning så jag ser lite mer jag ut.

Inga kommentarer: