söndag, februari 10, 2008

Goooood morning Kabul!!!

Solen skiner och snön knastrar när man går på den, tydligen så har Afghanistan sin kallaste vinter på länge. Frukosten inmundigades tillsammans med två av poliserna som var väldigt trevliga. Jobbet går framåt och vi är nu klara med ytterligare ett reportage, så "two down, one to go, take them ninja" som Rafael i Turtles skulle sagt ;-). Pillet med ljudspelet löste sig och jag kan till och med säga att jag är nöjd med det. Det ska bli kul att höra vad ni tycker, mycket kan såklart bli bättre men men. Annars lunkar allt på som vanligt, vi är halvvägs tidsmässigt och det känns redan som vi varit här en evighet. Men så blir det med sena nätter och tidiga morgnar. Nu har jag tre timmar att jobba med bilder innan vi ska ut och jobba igen. Tillägg; Kom precis ut från duschen som idag mer påminde om en norsk fjällbäck. Sen har Plockepinn nu förtiden inget att komma med när det gäller fraggelfrisyr! Bildbevis kommer senare men har man lockigt hår och inget schampo på några dagar och inte ägt en borste på 10 år så spretar håret åt alla håll!

3 kommentarer:

S sa...

Oj. Ingenting att komma med? Få se what you got. ;)

(Läser din blogg extra noga nu när du är i Afghanistan. Lilebror åker tillbaka dit på måndag.)

lamis sa...

hej matin och urban ,,vad kul bildbevis ska komma snart(härligt), men martin om du har ett problem med ditt hår för att tvätta och borsta det och för att bilderna kommer strax kanska bättre om du klippar ditt hår ZERO ZERO ,det tycker jag bättre det bli lättare så inget schampo ,ingen gel ingen spretar.vad tycker du???????????

Martin von Krogh sa...

Sandra: har nu försökt fånga en morgon frisyr i två dagar men det är svårare än vad jag trott. Min frisyr skiljer sig lite från din tror jag. Den varar hela dagen nämligen...


Lamis: Här ska inget klippas ;-)