lördag, januari 20, 2007

Två olika middagar

Igår var vi ute och åt med en höjdar journalist från en utav Englands stora fina tidningar. Konspirationerna haglade och det kändes mer som jag var med i en spion thriller än satt på en meze restaurang i en av dom trevligare delarna av Amman. Kvällens middag var mycket trevligare, dom tre riddarna från hotelet och jag tog en taxi i ös regnet över till Book@cafe. Et riktigt skönt ställe som ligger på en av kullarna i centrala Amman. Halva tiden låg vi dubbelvikta över gamla räv historier och ny information från dom mindre begåvade gästerna på hotelet. Cole, har nu tagit den stickande apokalyps mannen under sina vingar och tycker inte alls han är så galen som det först verkade... Återkommer varför imorgon. Kvällen avslutades på ett tradiotionellt sätt genom att en taxi chaufför försökte blåsa oss på pengar. Men fel killar att försöka en sådan visa med, efter att vi stått och skrikit på varandra i regnet i 5 min, förbannar han oss och katar pengarna som han fått av oss på marken och drar iväg. Senare kommer det fram att vi alla har tidigare varit nära att strypa olika taxi snubbar. Jag i Alleppo, Urban i Cairo. Godnatt

3 kommentarer:

ajja sa...

och moi, i sharm el sheik

Anonym sa...

VIll minnas att även jag gett taxichaufförer välförtjänt ovett... I bland annat Teheran och Addis Abeba med fler sköna ställen.

Ha det bra Martin och ta hand om dig!

/Henrik

Anonym sa...

Trevlig blogg!

Bra foton. Hör av dig om du är intresserad av ett länkbyte med min bildblogg.

Vänliga hälsningar
Hans