onsdag, januari 24, 2007

Blomvakten....

Det finns nått jag vurmar starkt över i mitt liv och det är mina blommor, dom kanske inte ser så mycket ut till världen men för mig betyder dom väldigt mycket. jag är uppväxt i Gamla Enskede med trädgård, gick där och pulade i trädgårdslandet med mamma och pappa. På sommaren var vi nere i Skåne hos mormor och morfar och dom hade en enorm trädgård som var helt fantastisk. Nånstans där föddes intresset för blommor. Nu bor jag mitt i stan på södermalm och har ingen trädgård men väldigt fina blommor. Det svåra brukar vara att få tag i en bra blomvakt när jag är ute och reser. Oftast faller lotten på min mamma men denna gången lånade jag ut min lägenhet till en kompis. Chocken kom idag, hon hade tydligen dragit ner till Malmö utan att höra av sig och nu är det CPR som gäller. Min Fredskalla som jag fick när jag var 12 år var halv död. Hibiskusen som jag fått av min snälla grann tant Bitte vet vi inte om den kommer överleva. Fönsterfikusen överlever det mesta, den är som en kamel med sina tjocka blad. Ampelliljorna är det samma sak med, dom har haft ett hårt liv men klarar nog det här också. Däremot sörjer jag fortfarande min Fuchsia som dog när jag var nere i Frankrike i höstas. Det var några av mina blommor och nu har jag bytt blom och lägenhets vakt till min underbara vän Fia . Jag vet att hon kommer ta uppdraget på fullaste allvar och ge dom den kärlek dom behöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra, då kan vi spela stockholmsspelet i helgen. Utan Martintjafs!