onsdag, januari 17, 2007

Sjukt irreterad

Så fick vi ett samtal idag från våra vänner (snart fiender) på ambassaden. -Vi lovar att ni har era visum på söndag!!!! Ye right, frågan är nu bara hur länge vi kan vänta? Jag är redan sen i min planering. Tanken var att komma hem nästa vecka till Sverige... Nu verkar det snarare som vi kommer hem runt den 10 februari, vilket fuckar upp hela våren känns det som. Den 10 februari hade jag hoppats vara nere i Indien och kommit igång att börja jobba. För att 17 feb återvända till Sverige två dagar för att föreläsa på kulturhuset. Men vad gör jag istället för att jobba, tuggar tuggumi, solar och bjuder er på en lista, visserligen har jag inte sett en ända kille skriva en lista men ikväll bjudre vi på det!


1. Vilken svordom använder du mest?
fuck, kuken, förbannat

2. Äger du en iPod?
Skojar du eller, den följer mig vart jag än tar vägen. Räddat mig många gånger från tristess.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
09:00 typ

4. Hur många resväskor äger du?
En kabin väska, (använder aldrig, gillar inte hårda väskor)en stor hård väska, (använder bara när jag ska vara borta mer än två månader) en North Face mjuk väska (bästa väskan som finns, tål vatten och rymmer hur mycket som helst, tom enkel att bära längre sträckor) sist samt följer också alltid med, min underbara kamerarygsäck! (Crumpler, får plats med alla kamera utrustnig, samt får alltid med den som handbagage och den sitter som smäcken på ryggen)

5. Använder du flip-floppar?
Jao, men ska jag vara ärlig så är det inte så skönt. Köpte dom mest för att det var coolt och alla sa hur skönt det var....

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA på torkelknutssonsgatan, bojkottar Mariahallen för dom har sunkat ner sig sen dom bytte ägare. Sen ligger ICA 20 meter från min dörr medans Mariahallen ligger typ 80 meter....

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Nej fy fan vad skönt om man var en korkad fotomodell som bara gick runt och sörpla gratis drinkar! Eller inte.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Gudfadern II

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Beror helt på med vilken familj, men just nu en vän.

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Skulle bjuda dom närmaste på en fantastiskt god middag på en restaurang nere i Spanien.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Uhh nu kommer hemska barndoms minnen upp! Visst har man fått det slängt i ansiktet några gånger.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
I wish! om jag inte hade varit så skeptsik mot piller hade jag tagit det dom enstaka nätter jag inte kan somna på. Somnar annars på två röda, var som helst.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Hmm ingen aning, men dom två mest sönderspelade låtarna på min Ipod just nu är, "Season of the bitch" av Beatsurgeons och "Good Song" av Salem al Fakir.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Hyland! nej skoja bara, vet i fan men är ju tok kär i Nina Simone.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Japp en riktig bra sådan, tyvär kan inte bara jag stryka med om jag skulle berätta den. Ni kommer få läsa om den så småningom...

16. När var senast någon stötte på dig?
Tror jag fick en flört när jag tog en promenad härom dan, men e inte riktigt säker över det hela.

17. Vad åt du till middag senast?
Falafel med homos, igen!

18 Använder du huvtröjor?
O yes, har tyvär slitit ut min favo så måste köpe en ny snart.

19. Kan du vissla?
Jao, men börjar oftast skratta efter 20 sekunder.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Maria Trägårdh på Aftonbladet som ville kolla hur det gick med en grej vi gör åt dom.

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Nått snabbt och läskigt.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det finns det säkert nån som gör, men vet i fan hur spännande det kan vara.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
+96

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Japp och gör det fortfarande.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Inte så stort om man räknar Bruna gallerian.

26. Hur många syskon har du?
En underbar stora syrra.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Jätte!

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Inte en enda, men jag kan ganska många lines i Jönson ligan på Mallorca. "Kurare snabb verkande..."

29. Äger du några popband t-shirts?
Tro det eller ej men visst gör jag det. Ligger längst ner i lådan och har aldrig använt den. Fick den gratis av ett band jag plåtade för nått år sen.

30. När flög du senast?
7 dagar sen, till jordanien.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
6, gillar att laga middag till polarna och ha stökiga middagar som avslutas med Monopol eller Stockholms spelet.

32. Läser du för skojs skull?
Ja

33. Pratar du några andra språk?
Engelska, taskig spanska, några ord franska, väldigt lite arabiska och flytande gibbrish.

34. Diskar du din egen disk?
Japp, mitt ex kallade mig för disk nazist. Låter ingen annan göra det, lite känslig med sånt...

35. Har du gråtit offentligt?
Ja, fast nu var det ett tag sen.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Mac Pro Book! (den allra senaste!!!!)

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Nej, men väldigt ofta. Ibland har jag svårt att komma ihåg vad jag redan kan.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Hmm, nej jag är väldigt nöjd som det är just nu.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej jag tycker inte att jag BORDE, men om jag känner för det är det väl inget fel.

40. Kan du kasta macka?
Japp, har typ ett rekord på 20 nånting.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej inte sugen heller.

42. Vad har du med dig in på bion?
Helst bland godis och nått att dricka.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Lisa Backman, min lågstadie lärare. Bra pedagog och gjorde så at man längtade att gå till skolan.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Ja eftersom jag inte räknar mig själv som religös, är väl allt annat en annan religon. Har dock inte hunnit med nån Scientolog än.

45. Vad har du för väder?
Skön vårsol på dagarna och arktisk kyla på kvällarna och nätterna.

46. Har du en blogg?
Japp

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Dramatisk gestaltning

48. Gillar du att flyga?
Nej, har haft många utläggningar om det här. Tar tid, tråkigt, lite läskigt och obekvämt (så länge man inte blir uppgraderad till buisness class)

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Livs glädje.

50. När sov du senast på golvet?
Ingen aning

51. Vilken är din favorit drink?
Caiperinja

52. Gillar du din boende-situation?
Jag älskar min lägenhet. Den är helt perfekt.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Höganäs

54. Din pappas hemstad?
Landskrona

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Under en kort period typ 10 dagar räcker dte med 2 timmar. Men i vanliga fall 6 timmar helst 8...

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ibland, inte alltid fast när dom inte är det är jag stressad för att dom inte är det så det hjälper inte så mycket.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ibland, blev religerad i sjätte klass men det berodde på lite andra grejer också....

58. Vilken är din favoritfrukt?
syfalis

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
25

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Föröker vara det men det smyger ganska ofta in fel när jag skriver.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Självklart!

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Kan jag inte riktigt säga

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Om det finns en gud (vilket jag inte tror) så kan den nog ta vilka former den vill.

65. Vad var det senaste du åt?
Falafel

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Spelar ingen roll. (fan vad många frågor det var!!!)

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet inte riktigt, dom ville att det skulle funka internationellt det var det enda.

68. Gillar du senap?
Ja, beror lite till vad

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det är bara att digga läget.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Redan gjort och gör gärna om det.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Vet inte, riskerar bli lite väl pretto...

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
nej

73. Tycker du om att krama folk?
Japp, det är för lite kramar!

74. Skulle du säga att du är trendig?
Lite

72. Äger du en digitalkamera?
Ja några stycken

73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror helt på vem, ibland är det bara en lättnad.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Kommer inte på nån just nu, återkommer.

76. Tycker du att du är attraktiv?
Jag kanske inte är hunk of the day men ett hyfsat kap skulle jag nog säga att jag är.:)

77. Vad är du allergisk mot?
Björkpollen, vissa nötter och tyvär katter.:(

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Amanda

80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Finns det nån som har dö tid över så shoot. Det tog en jäkla tid att svara på allt.

2 kommentarer:

ajja sa...

Gah. Jag skolkade från den här listan fast jag blev utmanad. Och här har du tre killar till som gjort listan: http://aplaceforrobots.blogspot.com/2007/01/jag-ogillar-alla-jvla-listor-som.html

http://brasved.blogspot.com/2007/01/utmaning.html

http://mrbp.eu/2007/01/06/morgonens-lista-i-vantan-pa-att-frullen-ska-serveras/

Henke sa...

Jag återkommer. Kul att läsa, jobbigt att svara.