fredag, januari 19, 2007

Dagens om gått

Sent igår kväll kom Druaid förbi mitt rum och knacka på, han behövde hjälp på inspelningen han höll på med. Han är Canadensaren som kommer från Irak och som stod bakom "Master Minds". Självklart så ställde både jag och Urban upp på att hjälpa till lite på inspelningsplatsen idag. För min del så var det bara skönt att ine ligga på rummet och sola en dag till utan faktiskt göra nått skoj. Första scenen som skulle plåtas satte jag ljus på, fixade lite och hängde mest runt. Andra scenen var helt vansinnig, vi skulle vara på en stor marknad och filma... Det började med att den kvinnliga skådespelerskan anländer, en minust senare och 20 meter bort ställer sig en kille i 25 års åldern och kissar mitt bland allt folk. Inte så konstigt kan man tycka, men inte den här killen inte. När han är klar ställer han sig med sin slang och torkar snabeln mot väggen i ca 20 sekunder. Jag håller på att skämmas ihjäl och börjar hysteriskt skratta. När vi så småningom har fått upp kameran och riggat scenen har det bildats en liten nyfiken mobb på ca 100 personer. Alla vill vara med i filmen och vi försöker förklara att det inte riktigt ska vara en sån scen. Tre timmar senare har vi lyckats få alla klipp som vi behövde och jag och Urban har assisterat i våran första arabiska film! Att tillägga är ju att både jag och Urban utan att skryta har varit med förr i skådespelar samanhang, jag med min teater och Urban har faktiskt varit med som statist i "Gooood morning Vietnam".

Inga kommentarer: