fredag, maj 09, 2008

Ute och snurrar

Forst 3 timmar med flyg sen 5 timmar med bil till en liten hala mitt ute pa den Indiska landsbygden. Jag ska folja en kvinna som startat upp ett medborgargarde som heter Wimmen in Pink. Riktigt hardcore kvinnor som tar lagen i egna hander och har tom spoat upp en polis engang. Dom kampar mot oratvissor och kvinnofortryck, mitt ute i ingenstans. Jag motte upp kvinnan som jag ska folja och visste i forvag att hon inte pratade engelska. Dessvarre pratar ingen begriplig engelska sa efter ett litet snack satt jag helt plotsligt uppe i bilen igen och pa vag nagonstans. Jag har nu hamnat i detta nagonstans men vet fortfarande inte vart jag ar, hon gor en live intervju med tv over internet. Det ska bli intressanta 4 dagar utan nagot sprak att kunna kommunicera pa. I dagarna blev det ocksa klart att jag kommer vara pa SVD i sommar som vikarie. Ska bli sjukt kul att vara dar, det verkar som dom har tagit in ett riktigt bra gang, speciellt kul ska det bli att jobba med Robban igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder intressant läsning, tänkte köpa canon 5D och 24-70mm 2.8 undrar om du har någon synpunkt på det