torsdag, maj 29, 2008

Två dagar kvar

Så gick mitt flyttlass igår 51 kg prylar har jag samlat på mig, och då har jag inte räknat in vad jag ska ta med mig på planet. Det är iaf två dagar kvar nu innan jag hoppar på en kärra hem, egentligen kunde jag sitta på ett plan redan idag men det blev för stressigt. Jag hade nämligen hoppats på att vara i Oslo imorgon för Schibstedt awards, en prisutdelning och gala där vi är nominerade för Irak direkt igen. Hade ju varit grymt kul  att vara där och ännu roligare om vi vann. Men vi får se, dom senaste dagarna har varit hej då fester och vanliga fester nästan varje dag så nu är jag lite lätt marinerad. Igår blev det också ett jobb för SVD kul jobb om massa härliga skitungar, (ni förstår när ni ser bilderna). Härom kvällen satt vi och snacka bilder när Pedro byråchefen för AFP berättade en rolig historia. När han var baserad i Jerusalem för några år sedan, blev hans kollega på AFP så trött på alla sönder kopierade bilder från området. Så han slog vad med ett gäng fotografer att på ett halvår skulle han välja ut och kopiera ett gäng byrå bilder och  a lá Paulo Pelegrini och dom skulle se ut exakt som Paulo's bilder. Ett halv år senare och han vann vadet, ingen kunde se skillnaden och alla bilderna hade legat ute på wiren. Ibland blir det ju lite väl mycket fotosnack men det är ju lite roligt....

Inga kommentarer: