fredag, maj 23, 2008

Jobb ångest

Har hela dagen undvikit att jobba, jag har hittat så många bra ursäkter varför jag inte ska börja med biojobbet än. Städat ringt samtal svarat på mail etc, men nu så (eller nu bloggar jag ju för att ytterligare komma bort) har jag äntligen börjat lite långsamt. Jag har tagit ungefär 2000 bilder i första urvalet så kom jag ner till 200 bilder, vilket var väldigt bra ändå. Fast låååångt ifrån det riktiga antalet. Jag ska ner till ca 30 bilder i slutändan. Det här är nog ett av dom första jobben som jag har försökt tänka annorlunda på när jag varit ute och jobbat. Att varje dag gå igenom bilderna och sen tänka efter vad som saknas och sen sista dagen skrev jag faktiskt ner dom bilderna som jag behövde till historien. Det var iaf otroligt nyttigt och bra sätt att jobba på. Men nu hamnar jag återigen i fällan då det kommer till bra bilder och historien. I urvalet väljer jag ju dom bästa bilderna till att börja med och sen sätter jag ihop historien. Fast om jag nu försöker tänka annorlunda och från dom här 200 bilderna sätta ihop historien först och sen ta in dom bästa bilderna. Ja ja ni får tycka jag är naiv nu och rycka på ögonbrynen och undra varför jag inte gjort det här förut. Som vanligt så tycker jag att det här är nog det bästa jag gjort hittills, vänta bara några dagar så kommer jag tycka att det suger som vanligt, man blir aldrig nöjd inte. Fast det är ett jäkligt bra grundmaterial om jag själv får säga det.... :-) Bilden är en oredigerad bild från bion.

1 kommentar:

Mattias Johansson sa...

Tjena Martin.
Ser ut som om du står på scenen igen i mars nästa år...Väl värd!