lördag, maj 17, 2008

FN fest

Jag har verkligen valt fel dag att vara bakis på. Igår hade jag min plåtning för Sunday Times Magazine, ett porträtt av en brittsik tjej som jobbar för FN här i Kabul. Allt gick bra, det slutade iof med att några kids började kasta stenar på oss men dom missade som tur var. Efteråt blev jag medbjuden till en expats-FN-hemmafest. Det är märkligt att sitta med alla dessa människor och dricka öl ute i någons trädgård mitt i Kabul, sen är FN människor alltid speciella, väldigt trevliga men speciella. Kvällen slutade iaf på en klubb där det fanns ett live band som körde körde en skön blandning med danska låtar och gamla klassiker. Sprang också på två polare en från Sverige och en från Syd Afrika, vi hade grymt trevligt men idag har jag varit lite sliten, och md tanke på att jag idag fick mitt första uppdrag från Newsweek kunde jag ha valt en bättre dag att vara sliten på. Jobbet gick bra, hojtar till när det går i tryck. Nu ska jag kolla på en film och vila, Kabul vistelsen drar nog ut på tiden nån extra dag.

Inga kommentarer: