tisdag, december 08, 2009

Lucka 8 i fotokalendern

Ibland bara dyker det upp ideer i huvudet som bara måste ut, så var det med utställningen på kulturhuset och så har det varit med ett litet projekt som jag håller på med nu. Den bara dök upp, först försökte jag inte ägna den så mycket uppmärksamhet för då vet jag att den hade slukat mig med hull och hår på engång. Men långsamt började ideen mogna och för ett tag sen började jag prata med den och om den, den är tyvärr hemlig just för att den är i ett så tidigt stadium. Men testbilderna är klara och förra veckan skickade jag dom till ett förlag som jag pratade med igår och ville att jag skulle komma på möte senare i veckan. Så intresset finns.... Men sannolikheten att få en träff på första förlaget strider mot naturlagen. Men det är bara att hålla tummarna!
Bilden den är från gränsen mellan Afghanistan och Pakistan, bortom berget börjar Pakistan och den lilla karavanen det är smugglare som smugglar allt från droger, vapen till kosmetika och parfym.

1 kommentar:

Victor Norberg sa...

Häftigt med smugglare!