onsdag, december 02, 2009

Lucka 2 i fotokalendern

Om ni vill ha riktigt oskön start på morgonen så ska ni göra som jag gjorde imorse. Det var minusgrader ute och hunden ska kissas, så sömndrucken hoppade jag i kläderna och inser att jag stoppat in mina skor i frysen i ett försök att döda en odör som annars hade dödat mig. Plockar ut en isklump ur frysen och bänder ner mina fötter, hade jag blundat så hade jag slungats tillbaka till skidbacken och mina skor hade varit ett par iskalla pjäxor. Långsamt tinade dom upp och när jag väl kom hem igen så hade både jag och skorna tinat upp. Dagarna går i 180 här, förra veckan ringde Der Spiegel och gav mig jobb, sjukt kul när kunder som jag fått från WpN nu hör av sig direkt till mig. Igår skickade jag in mitt hemliga projekt till ett förlag och hoppas på positivt svar på fredag, pitcharna flyger runt i en virvelvind här på kontoret, vissa flyger rakt ut genom fönstret medans andra förvandlas till ettor och nollor på mitt bankkonto. I dagens lucka gömmer sig ryskläraren från Kabul, en vänlig herre som jag sprnag ini i vintras.

Inga kommentarer: