onsdag, februari 11, 2009

Tillbaka i Kabul

Kallt, smutsigt och stökigt men helt underbart också. Det är skönt att landa i en stad som jag längtat efter. Det mesta är sig likt några nya byggnader men det är allt i en synlig väg. Dessvärre är det en mera spänd stad som möter oss. Redan på förmiddagen smäler det till och en liknande situation som i Bombay för några veckor sen uppstår. Tre officiella byggnader intogs av talibaner och gisslan hölls, vi kom dit när den sista talibanen precis skjutits ihjäl. Stökigt och blodigt på gatan. Bilder och text hamnar snart på Aftonbladet. Själv drog jag på mig en förkylning från första hotellet, minus grader och en kamin som dog mitt i natten. Inte ens min dunder sovsäck stod emot den vargavintern som råder här. Så nu ligger jag här i sängen och snörvlar och går igenom årets julklapp från mamma och pappa, en super läkarväska packad med allt och lite till. Det gäller bara att veta hur man ska använda allt....

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till i Kabul, Martin och Urban!
Och grattis till de 100 000 besökarna Martin.
Kram
Torbjörn