torsdag, februari 12, 2009

Biografen i Kabul

Idag har vi sprungit runt på universitetet, jobbet kan ni se i morgondagens Sydsvenskan! Men dagens roligaste händelse var ändå när jag tog med mig alla printar till biografen som jag fotograferat här i Kabul. Direktören satt i en bil utanför och det tog en liten stund innan han kände igen men men när han väl gjorde det, var det som att träffa en gammal kompis som man inte sett på länge. Inne på bion var det kramar på hela gänget innan vi satte oss ner för att titta på bilderna. Tyvärr hade jag inte bilder på alla vilket var en total miss från min sida, dom som var med på bilderna blev jätte glada men dom två andra var ganska ledsna men jag lovade att printa upp några bilder på dom också. Imorgon ska jag ringa upp direktören för ett hembesök. Biografen var annars sig lik och det var mysigt att komma in i den mörka salongen till dåliga högtalare som pumpade en indisk film. Maskinisten var tyvärr inte där, men det var hans son som lovade att hälsa så gott. Det blir helt klart fler besök på bion och även fler bilder.... 

Inga kommentarer: