lördag, februari 14, 2009

Ännu en kall dag

Först några sjukt roliga nyheter, igår släpptes World press photo sin vinnar lista och där fanns 4 polare med Johan Bävman, Lars Lindqvist, Carlos Cazalls och Veronique de Viguerie!!! Så grattis hela gänget,sjuuuuuukt roligt, jag är grymt stolt för eran skull! Jobbet snurrar på och igår kunde man läsa en liten kortis i Sydsvenskadagbladet, en etta tror jag till och med att det blev! Ikväll hade jag och Urban sett fram mot ett återbesök på hotellet vi både på för ett år sen, både Urban och jag har drömt om en maträtt som dom hade på menyn, chicken tahini. Tyvärr så hade den utgått ur menyn, och denna chicken tahini kommer nu växa sig större i våra minnen än den mest stjärnspeckade rätten i guide rouge. Ungefär samma sak som min Black pepper beef i Singapore om någon minns den, märkligt men blundar jag och känner efter så kommer jag fortfrande ihåg smakerna... Bilden en rysk lärare på kabuls universitet på väg hem.

1 kommentar:

Lars D sa...

Hej Martin

Jo, det stämmer. Jag kan lägga ut ettan på min blogg så ser du.

Sköt om dig.

/ LarsD