onsdag, januari 07, 2009

Two down, five to go, take them ninja!

Ett kärt gammalt citat från en turtles film, vilket påminner mig att jag inte fick se på turtles när jag var liten. Min mamma tyckte det var för våldsamt att tre sköldpaddor sprang runt och slogs. Det var mycket jag inte fick se när jag var liten, vilket är helt i sin ordning. Fast en del av det kan ju tyckas lite obegripligt så här i efterhand. Jag fick tex inte leka med Heeman (jag vet inte ens hur man stavar till det), jag fick bara ewokerna bland star wars gubbarna (för dom tyckte min mamma säkert såg söta ut). Jo med handen på hjärtat fick jag faktisk en Luke Skywalker figur, men absolut inga onda gubbar. Trots dessa trauman kan jag också med handen på hjärtat säga att jag har haft den bästa barndomen som man kan ha. Hur jag nu snubblade in på det här, jo jag är klar med två tävlingar och har två kvar. Årets bild och the photo award är klara så nu har jag bara World press photo, M.I.L.K, Days of Japan och POY kvar. I årets bild skickade jag in 13 st singel bilder och tre reportage och i Photo award skickade jag in 8 singlar och tre reportage. Det blev jäkligt svettigt för plånboken men så är det när man betalar allt själv. Tur är väl att resten av tävlingarna i princip är gratis. 

3 kommentarer:

Jens Lennartsson sa...

Var de inte 4? Sköldpaddorna? :)

Anonym sa...

Jodå, dom var allt 4=)

Tror det kommer gå fint dig i tävlingarna! Men visst svider det i plånboken. Såg dina bilder i senaste VI.. sköna porträtt!

Mattias Johansson sa...

Stavas He-Man. Jag fick inte heller leka med He-Man! Bilda klubb?