torsdag, januari 22, 2009

Grattis alla vänner!

Hemma igen efter någon dags skumpande på landet, gör ett jobb som är väldigt svår plåtat så jag sliter mitt hår just nu, men det ska väl lösa sig tillslut tror jag. I måndags tillkännagavs också nomineringarna för Årets bild, jag har varit nominerad dom senaste fyra åren och hade ju såklart hoppats på det i år också, men inte. Självklart så blev jag besviken att mitt namn inte stod där på listan, tankarna som for runt i mitt huvud var barnsliga och korkade för man vill ju så gärna hitta en anledning. Hade mitt bidrag verkligen kommit fram? Hade jag kanske blivit diskvalificerad av nån bild? Hade jag gjort nått fel? Men verkligheten är ju mer att smaken är olika och dom gillade inte mina bilder. Visst är jag lite ledsen, för skickar man in bilder till en tävling vill man ju vinna! Men smaken är ju olika och det finns grymt många duktiga fotografer där ute, flera av dom som jag var helt säker på skulle stå med på den listan. Några av dom bidragen som jag sett, som i mina ögon var briljanta reportage och bilder tillhörde fotograferna, Moa Karlberg, Lars Lindqvist, Joel Marklund och Daniel Månsson. Sen finns det såklart fler, något som däremot är väldigt roligt är alla duktiga vänner som är med på listan, ett stort grattis till er alla och jag håller extra hårt i tummarna för Andreas Bardell, Johan Bävman, David Magnusson, Robert Henriksson, Casper Hedberg, Magnus Laupa, Pontus Höök och Sanna Sjöswärd. Jag skulle gissa att årets fotograf blir Casper Hedberg, vilket fall stort grattis jag är avundsjuk!!!! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, om du skriver så är det ju alltid så i tävlingar som bedöms av en jury. Jag menar, lyckas man skapa något som juryn gillar så går det vägen men annars gör det inte det. Det viktigaste är att du är nöjd med dina bilder, och det tror jag att du är för annars hade du inte skickat in dem till tävlingen. Jag tycker om dina bilder och tycker det är häftigt att du lyckas berätta så mycket med dem.

Jag har följt din blogg länge och ser att du ibland kämpar med att finna motivationen. På något sätt lyckas du, start jobbat! :)