fredag, maj 25, 2007

Trött

Dagarna flyger förbi i ett långsamt tempo. Den libanesiska armén vägrar låta oss komme en uns nära frontlinjen. Även från dom platser som vi befinner oss på får vi egentligen inte plåta. Och igår besköt dom tom ett teve team som var på väg ut ur bilen. Eftersom ingen kan se något så kommer heller väldigt få rapporter ut från lägret om vad som händer, vilket i sin tur leder till ett minskat intresse från omvärlden (dvs våra uppdragsgivare). Så vi fortsätter vänta... Hade dock en otroligt intressant intervju idag med den politsika ledaren för Fatah intifada uppe i norra Libanon. Det var från den här fraktionen som Fatah al Islam bröt sig loss för 8 månader sen. Det hela är så sorgligt att det nästan är en fars. Jag har säkert nämnt det tidigare men hela situationen liknar verkligen filmen "The holy grail" som monthy python gjorde för flera år sen. Det finns 11 palestinska fraktioner här i Libanon och finns det ett hot utifrån mot palestinierna så står dom enade annars så finns det en hel del motsättningar sins emellan. Det är just det här som gör att ett inbördeskrig kryper närmare och närmare. Annars börjar min fiaxare Gabby gå mig smått på nerverna, han pratar non stop... Well well om några dagar åker jag hem och dan efter jag kommit hem är det dags att börja mitt sommarvik på Aftonbladet.

Inga kommentarer: