onsdag, maj 23, 2007

Dag 2 Tripoli

Har varit uppe i Triploi idag igen, och idag gick det under några timmar att ta sig in. Jag och några andra journalister sprang runt där och försökte göra nånting utav situationen men det hela är otroligt svår jobbat, jag gick in ca 2 km in i lägret men sen var det bara öppen mark och kanske inte det smartaste att röra sig runt där. Har hängt en heldel med Ricardo som är en sjukt trevlig journalist från Spanien. Sprang även in i SVT's team på plats. Som verkade en aning misstänksamma när jag först hälsade på dom. Men å andra sidan hade dom precis kommit till Libanon. Annars lunkar jag vidare, han en liten dispyt med min fixare igår angående betalning, vi hade lite olika uppfattningar vad han tycke var rimligt... Det hela landade på 100 dollar per dag och gör jag mer pengar så vill han ha ut mer.... Lets hope for the best! Nu ska jag snart upp på en till runda vid lägret och se vad som händer sen "hem" till Beirut och förhoppnigsvis äta en god meze.

1 kommentar:

Charlotte Rafsten sa...

Hej Martin!

Charlotte Rafsten här från Waynes-tiden. Har varit inne på din blogg någon gång förut. Otroligt det du gör, modigt, men också skrämmande. Ska läsa mer regelbundet så att jag vet att du är ok!

Läs gärna min blogg:
charlotterafsten.blogspot.com

Må fint!

Charlotte