lördag, maj 26, 2007

Grattis vännen!!!!

Förutom att det är lördag och det egentligen borde festas lite för mig, så fyller min käre vän och kollega Urban Hamid 50 år idag!!!!! Vilken gosse, egentligen hade vi tänkt köra upp till Hassela och överaska honom men det blir lite svårt nu. Egentligen har jag verkligen inget att skriva om, för det händer ingenting som vi får reda på. Allt är super hemligt och vi flyttas längre och längre ifrån fronten. Man kan höra sporadisk skottlossning inne från campen men det gör inga bilder. Härom dagen satt vi och snackade ett gäng fotografer, tydligen så är discovery (tror jag) i görningen att göra en stor dokumentär/dokusåpa om konfliktfotografer. Dom letar efter starka karaktärer som ska göra det hela lite mer spännande.... Så vi satt och snackade om vilka fotografer som skulle passa i denna såpa. Alla enades om att Bruno Steven skulle vara som gjuten för den, sen tog det liksom stopp. Ska tänka lite på det och se om jag kommer på några till.... Spänningarna ökade annars idag efter att Hassan Nassralla gick ut väldigt hårt mot den libanesiska regeringen igår. Det blir inte bättre av att hela Beirut har bomb hot över sig ikväll, vilket gör det lite läskigt att sitta och skicka bilder från Dunkin donut som jag gör nu. Men snart är jag klar och ska hem och sussa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mon ami!

Hoppas du är hemma/kommer hem hel och ren. Kul att du ska vara på AB i sommar också, du kommer få en trevlig kollega, Robban Henriksson som varit hos oss för ett år sen. Tror han börjar runt 20:e juni.
Ta hand om dig! /Henrik