torsdag, maj 10, 2007

Pussel

Har varit uppe och sprungit på bladet under eftermiddagen, och nu har jag ett litet knepigt pussel att lägga. Fick också löneförhöjning, som iof senare visade sig vara ett nytt grundavtal för alla journalister... Men jag blev glad iaf! Några timmar senare satt jag och gick igenom en kort lite föreläsning jag skulle hålla på Beckmans reklamskola. Då knackar plötsligt mina två grannar på, jag hade helt glömt bort att vi skulle lyfta på brunnslocken ute på innegården idag. Jag har nämligen fått äran att planera en renovering av innergården i mitt hus. Så på med skrotkläderna och ner i Stockholmsunderjord... Så spännande var det inte, några meter ner och mörkt och fuktigt, men det gav en bra bild vad som håller att lägga ovanpå. Sen var det bara att rusa iväg till Beckmans och genomföra föreläsningen. Dagen avslutades (kommer iof att sitta och jobba några timmar till) med att gå på ett litet mingel på Sturekompaniet för Resumé. 1. Shit vad länge sen jag var nere på stureplan (har inte ens varit inne i den nya sturegallerian) 2. Damn vad jag kände mig malplasé. 3. Förstår varför jag aldrig blir bjuden på dessa tillställningar. Puhh jag gav bort min drink biljett och hoppade på trickeln hem.

Inga kommentarer: