tisdag, maj 29, 2007

Frankfurt

Om det skulle finnas nått som är bra med att flyga mycket så är det dom här tillfällena. När jag sätter mig bland alla dödliga människor i ekonomi klassen, kommer en unga steward fram till mig och viskar -Here is your new ticket sir! Lite sömndrucken raglar jag fram i mina inte-så-rena-kläder till ett hav av kostymer. Slår mig nöjt ner i Business och somnar på en gång. Hungrig vaknar jag i Frankfurt av ett duns när planet landat. Upp till loungen där jag sitter nu och får i mig en härlig frukost tillsammans med resten av kostym maffian. Här är det tyst och skönt, på vägen hit så jag ett gäng sömniga journalister som antingen varit i Libanon eller nån annanstans i världen. Lars Adaktusson lyckades tillsammans med nån kollega tränga sig före den 20 meter långa passkontrollen. Fast här i loungen syns han inte till. Hoppas nu bara att mitt flyg inte är påverkat av den avblåsta strejken i Stockholm

Inga kommentarer: