tisdag, september 19, 2006

Väggen

Jag vet inte vad det är men sista tiden har allt kännts tomt och tungt. Jag är ständigt trött och energin är låg, därför har jag också varit dålig på att uppdatera bloggen. Men i helgen var jag nere i Helsingborg på fest hos några av dom som jag träffade nere i Beirut. Fly följde med och vi hade det väldigt mysigt med middag och hotel. Skönt att komma bort lite från Stockholm! Efter det dystra val resultatet känns det inte mer upppiggande. Det verkar som det blåser höger vindar över hela världen just nu. Sverigedemokraterna har gjort det bästa valåret och tog var femte röst i Landskrona. Jag minns hur det var att växa upp på 90-talet när högern var som starkast. Väldigt många bytteåsikter och att tycka att invandrarna var för många och jobbiga blev rumsrent. Jag minns att jag gick med min bästa kompis när han helt plötsligt kläcker ur sig att det inte borde finnas så mycket invandrare i Sverige som det då fanns. Jag blev helt paff, jag var åtta år och fick höra att det såklart inte gällde mig eftersom jag var adopterad. Men några kunde man dock bli av med, sa han. Jag är en fin invandrare, eftersom jag blev adopterad. Jag har den svenska kulturen som uppväxt och ses inte som en svartskalle. Ändå var jag rädd när lasermannen och högern härjade. Men som det var då kommer det såklart inte bli denna gången för vi kommer ju ihåg hur det var sist.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Då och då brukar jag läsa din blogg. Tycker att du har hjärtat på rätta stället, då du brinner för människors öde så långt bort från din vardag. Jag känner inte dig men jag tror att du är en väldigt medveten människa. Och sådana är det ont om.

Då jag själv arbetar på KH är jag glad över att finna din utställning bland vår övriga repertoar. Jag måste således tillstå att den har berört mig väldigt mycket.

Apropå valet. Ja, det är olyckligt hur utgången har blivit. Mycket olyckligt. Jag vet inte ens om jag vill bo kvar i det här landet längre.

Och till slut. Jag ber om ursäkt för att jag har upptagit så mycket plats i kommentarerna. Önskar dig all lycka med det goda arbete som du gör.

Bästa hälsningar.