onsdag, september 13, 2006

Kräknervös

Om några timmar är det vernissage på min utställning på kulturhuset och jag är kräknervös. Vad ska jag ha på mig tex?? Inte för stiff men ändå lite fint eller vanliga kläder??? Att vara nere där det smäller fixar jag utan problemn men att blotta sig själv på det här sättet är bland det mest nervösa som jag varit med om. Tänk om det inte kommer nått folk eller tänk om det kommer nån galning som tycker jag har tagit parti för nån sida?? Gårdagens incident gjorde inte det sista nämnda bättre. Det här kallas posttraumatisk stress och visste har jag vissa tendenser av det. Igår när jag skulle ut från min lägenhet satt det en sliten man utanför porten på marken, när jag satte mig på min vespa körde en polis bil upp och mannan började gå iväg. Polisen sprand ikapp honom och en Fia min kompis kom förbi och såg att det låg nått på marken där han suttit. Hon plockar upp en 40 cm lång kniv som han suttit och hållit på. Vi lämnar den till polisen och mannan grips. Såklart man blir lite nojig när jag har ett jobb som folk har mycket åsikter om. Nu ska jag peta i mig lite mat och sen bestämma mig cad jag ska ha på mig så hoppas jag vi ses kl: 17:00 på kulturhuset! KRAM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till ikväll!! Tyvärr kunde jag inte ta mig ifrån och komma upp till idag. Men jag hoppas att jag kommer hinna upp innan utställningen slutar. Kram på dig!!

Anonym sa...

Hej Martin,
wow - jag är helimponerad av dig och dina bilder. Snubblade över intervjun med dig på aftonbladet tv och tog mig hit. Jag ska absolut gå och titta på din utställning, tyvärr missade jag ju vernissagen idag.. men men.. Sköt om dig och ha det så bra!
/Ingela Pernbrandt (din gamla klasskamrat) i_pernbrandt@hotmail.com

Anonym sa...

Hej Martin,
var in en snabbis på vernissaget idag och måste berömma dina bilder. Många frågor kommer upp i skallen men du såg så upptagen ut hela tiden att jag aldrig vågade gå fram :)

Hur som helst så tackar jag för fina bilder och kommer besöka utställningen fler gånger, när det förhoppningsvis inte är så mycket folk i vägen för bilderna.

Anonym sa...

Hej/Marhaba Martin!

Du var grym ida... väldigt imponerad, kul att kunna visa min kusin att någon är tillräckligt modig att åka ner till krigsländer och göra det du gjort. Han var hel nöjd och ringde till sin familj och berättade om dig o ditt jobb!! Så nu vet de vem du är i Dubai haha..

Grymt jobbat!!

/Laila Anani

ps: perfekt klädval ;)