måndag, september 25, 2006

Vardagsliv

Jag älskar min vardag, under fem dagar har jag fått uppleva vardag första gången på vldigt länge. Jag har fixat och donat, städat lägenheten och börjat titta på hur jag ska måla om min hall. I fredags bjöd jag på fredags öl och i lördags hade jag middag hemma för ett gäng polare. Inte ett jobb så långt ögat kunde nå! Middagen blev lyckad och det var första gången som jag lagade mat åt min flickvän, hon var mycket nöjd och tänker hedanefter inte laga mer mat.... Söndagen spenderades på skansen efter önskemål. Min bonusdotter var mycket nöjd, och jag fick övertala Fly att sockervadd var ett måste för en 4 år liten dam. Därimot var skansen akvarium marddröms varning, Ebba är nämligen rädd för det mesta och ormarna och spindlarna var sjuuuuuukt läskiga..... Mitt sista projekt på söndagen var att dra om hela telefon kabeln hemma så jag drog till Claes Ohlsson köpte kabel och två nya jack och en ny tång. Min enda miss när jag börjar med sånna här små projekt är att jag gör nått så jag måste slutföra det för att jag vet att annars kan det dra ut på tiden. Denna gången började jag med att knipsa kaben så det inte gick att ringa eller gå ut på internet. Vad jag glömde bort var att vi skulle på middag nån timme senare och jag hann precis börja. klockan hann bli sent innan vi kom hem och jag fusk koppla för att kunna kolla mailen innan jag gick och la mig men allt var dött. Nånstans blev det fel och imorse åkte jag till Danmark på jobb och är borta till torsdag...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fotopriser och familjeliv! Roligt att det går så bra för dig! Hittade hit via Ida Thunberg (tror jag). Hälsa Laupa så gott!
/Kelinda

Anonym sa...

underbart att kunna trivas i vardagen. jag blir avundsjuk.

Rickard sa...

Har du flyttat hem från singapore?

Anonym sa...

Äh, det finns ju mobiler.:)

Anonym sa...

Alla borde läsa Solja Krapus diktsamling Det började så oskyldigt med diskbänken, den handlar just om vardagen och hur meningsfull den är. För det är ju faktiskt så att det mest spännande händer i vardagen, när man minst anar det.
Själv älskar jag vardag mer än fest, vardagen är så mycket mer oförutsägbar.

Anonym sa...

grymt bra utställning martin!
/robban

Anonym sa...

Robban surar över att han inte kan kommentera i min blogg trots att jag skriver för blogspot precis som du. Jag har klickat i att "anyone" ska kunna tycka, men det verkar visst inte fungera. Hur har du gjort?

Anonym sa...

Hej Martin...

Var dag sitter jag o vantar pa att du ska komma hit och leta efter livets mening tillsammans med mig, var natt blir jag utan ditt sallskap. Min vardag fortsatter och tiden med den, men an har jag inte gett upp hoppet om tiden med dig...