fredag, september 15, 2006

Dunderkuren

Glöm alla piller och kinesiska kurer det finns en kur som gör dig frisk på en eller två nätter om du börjar bli förkyld! Under hela torsdagen trodde jag skulle dö huvudet sprängde och febern gjorde att jag (nästan) såg syner. Jag var helt säker på att min tid var kommen, som det alltid är när vi killar har drabbats av en förkylning. Men mitt beprövade gamla knep funkade även denna gång. När jag känner att en förkylning vill ta över min kropp sover jag alltid inledningsvis med halsduk och strumpor och inget annat. Den här metoden är beprövad under dom mest hårda förhållanden kroppen måste luftas men förkylningen kommer alltid runt halsen och från fötterna. Om det sen går längre sover jag även med en mössa. Då är man garanterat frisk på två till tre dagar! Om det inte funkar så bör man uppsöka sjukhus för då behöver man medicinsk expertis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hah, toppen, då vet jag vad sambon får testa nästa gång han håller på att bli sjuk! =)