lördag, december 08, 2007

Mr muscle

Varje gång jag har varit borta längre perioder har jag alltid tänkt att jag ska börja träna. Kunna komma hem med en vältränad kropp och vara mästare på kung-fu. Jag har lyckats träna i max 3 veckor, sen har jag oftast åkt ut på jobb och bara glömt bort att plocka upp det när jag kom hem... Så nu gör jag ett nytt försök, varje morgon sedan några dagar tillbaka gör jag morgongymnastik.  Låter väldigt mycket 50-tal och det är det säkert, mamma och pappa har gjort det varje morgon så länge jag kan minnas. Det började väldigt ynkligt och jag kan inte direkt säga att jag är på topp än, men jag kan nu röra mig dagen efter iaf. 60 situps, 25 armhävningar och 30 rygglyft det är iaf en start. Så min plan är att i jan när jag kommer tillbaks från jullovet börja på Yoga sen har jag tagit med klätterutrustningen och hoppas också hitta nån form av kampsport. Känner jag mig själv så ska jag vara glad om jag gör lite morgongympa nån gång i veckan. Men vi får se. Nu ska det brunchas med grannarna.

1 kommentar:

Cattis sa...

jojo, vem känner inte igen sig i gympandets våndor...åså säger de hellre lite och regelbundet...mmm
Brunch med grannar låter ju himla trevligt!