onsdag, december 12, 2007

Godmorgon!

En riktig skön morgon hittills, vaknade hade inte drömt massa konstiga saker (har nämligen drömt en massa konstiga drömmar dom senaste nätterna). När jag ligger i sängen och snoozar får jag extremt lust på nybakat bröd och färskjuice. Ner till bagaren, beställde juice på vägen, plockar upp några nybakade rosti (mjukt tunt platt bröd, typ som nan). Sen tillbaks till juice mannan, han känner igen mig nu och sa bara att jag skulle komma förbi i morgon eftersom jag inte hade jämn växel. På vägen hem cyklar mjölkbudet förbi, fyra skinande mjölkkannor skakar till när han sneddar förbi mig. Och det bästa hände precis, jag bor på tredje våningen uppe på taket och att se ett huvud sticka upp vid terrasskanten känns inte helt naturligt. Men likt Sickan i Jönssonligan på Mallorca stack det helt plötsligt upp en liten indier som renoverar fasaden bredvid. 

1 kommentar:

Peppe sa...

Du ser lite sömning ut.