fredag, december 14, 2007

Dålig start

Jag kan höra min egen puls när jag vaknar, dunk-dunk-dunk-dunk. Klockan har inte ens ringt och jag vaknar enbart för att jag behöver kissa, men vintern har krupit lite närmare Delhi och det är svin kallt i lägenheten så jag ligger kvar. Magen kurrar och hjärtat slår fortare, jag vet att jag inte har någon frukost och måste gå ner till marknaden för att köpa bröd. Hjärtklappningen beror på att jag har vaknat sjukt stressad, har tusen saker som ska göras i dag (det är iaf vad jag tror, men i själva verket är det ganska lugnt). Men mitt dåliga humör fortsätter och blir inte bättre när jag snittar min tumme med en kniv som det vore en tulpan. Iof har jag nog varit på dåligt humör sen igår, en tidning ringde upp och frågade om jag kunde göra ett jobb nu i helgen. Storyn var så jäkla bra så jag våndas hårt av att jag inte kan göra den. Att kunden var en riktigt bra kund gör ju inte mig gladare att sen min agent inte hade tid att prata med mig gjorde mig ännu grinigare. Fast så här är det varje gång, ska man åka hem tidigare av nån anledning så dyker det alltid upp roliga jobb precis när man lämnat landet. Det är bara ta ett djupt andetag och (skrika jävla skit balle) tänka det kommer fler chanser, du kan inte vara överallt.

Inga kommentarer: