fredag, oktober 20, 2006

När allt inte går sin väg

Den här dagen har varit kantad av saker som inte riktigt gått min väg. Är det inte konstigt att det sällan kommer en dålig sak utan oftast två eller fler? Jag har inte lust med nånting alls sånna här dagar. Tog en promenad men insåg efter en stund att det regnade och var piss kallt så jag gick bara runt kvarteret. Hann ändå träffa en bekant som precis kom från en fest (kl var 13:00). Jag skulle egentligen behöva sitta och jobba hela natten och helgen för att ha en uns av chans att bli klar. Men jag får nog blanda det lite med att vara pojkvän/bonuspappa också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag länkat till din blogg! Länka gärna tillbaka om du tycker jag verkar ha något att säga. Tråkigt med Bladet, men journalistbranschen är en hård värld där man aldrig är bättre än sitt senaste knäck. Och blaskorna har sällan vett att uppskatta goda berättare och grävare framför rubrikmakare idag. De bästa sätts ofta att slösa bort sin talang på nöjet där de letar fortkörningsböter och sexskandaler på kändisar. Jag har alltid haft ett gott samarbete med duktiga fotografer och har sett med sorg hur de fått bilder förstörda av kassa redigerare som inte känner igen en bra bild. Det är alltid lika tråkigt. Men jag lämnar det där bakom mig nu, även om jag aldrig släpper min drift att skriva. Om än oavlönat. Och i bloggform. Kram och hälsa Laupa om du träffar honom!