måndag, oktober 23, 2006

Gött

Den är ju sååååå skön, alltså känslan efter att ha suttit med några jobb i några dagar och tillslut är klar. Jag har ett utifrån sett hemskt sätt att arbeta på men för mig funkar det väldigt bra. När jag kommer hem från en plåtning så lägger jag bilderna att mogna. Några timmar, dagar eller veckor. Sen börjar jag snegla på dom engång. Sen går jag runt och har ångest i några dagar. och helt plötsligt infinner sig det. En känsla i kroppen att nu är det dags att börja jobba. Jobbflödet kallar jag det. Jag måste ha det för att det överhuvudtaget ska bli nått vettigt gjort. Visst kan jag tvinga fram det ibland. Men det blir alltid bäst när det kommer till mig. Då går det snabbt och bilderna blir som jag vill. Flummig kille, saknar arbetsdiciplin jo visst men så funkar det för mig!

Inga kommentarer: