tisdag, oktober 24, 2006

Det blev iaf bra till slut!

Lite lätt nervös väcktes jag av en pigg fyraåring som kröp ner hos mig på morgonen och ville leka. Thank good att dom sänder barnprogram på tv så tidigt. Annat var det när jag växte upp, då byggde vi en tv av en gamal kartong och låtsades att vi överhuvudtaget hade tv... En lite stund senare var det klädstrejk. Kläderna som Fly hade lagt fram var sjukt tråkiga och inget alls som Ebba ville ha på sig. Det här var det enda som vi inte hade gått igenom kvällen innan. Jag tyckte jag testade allt, gick ut på balkongen med henne och försökte få henne att förstå att tunna mysbyxor var för kallt för idag. Bad henne tom snällt att hjälpa mig eftersom jag inte var så van vid det här. Det slutade iaf med ett samtal till mamma Fly som förklarade att mitt ord var hennes lag! Vi kom iväg efter en stund men då ville hon ju till dagis. Skönt att barn är så lättlurade som dom ändå är. Det blev skattjakt hela vägen in till stan med pirater som följde efter oss och adra äventyr som är en helt annan historia. Inspelningen gick riktigt bra och Ebba charmade hela teamet och gjorde en strålande insats. Så för er som varigt oroliga för min hälsa och välbefinnande så lever jag och allt har gått riktigt bra hela dagen.

Inga kommentarer: