lördag, oktober 14, 2006

Damm och målarfärg

Sitter med vita fingrar och väntar på att min en hallvägg ska torka. Jag håller näligen på att målar om lite... Först blev det hall golvet som blev svart och nu håller jag på med väggen. Jag stannade hemma igårkväll för att bli klar med allt tills middagen ikväll. Det sura som jag nu inser efter att ha målat en grund är att jag inte ryckte bort tillräckligt med tapet! Den har börjat bubbla sig på några ställen. FAN!!!!! Fly har stått som Zorro och bredspacklat och jag har gått efter och slipat ner till en perfekt slät vägg men det räckte tydligen inte. Nu börjar stressen komma tillbaka. Ska måla engång till städa undan, köpa present till mamma och pappa inhandla mat och laga den allt på tre timmar.... Tur att det inte är nån ambassad middag utan la familia!

3 kommentarer:

Robot sa...

Martin, jag blir lite orolig för dig när jag läser att du sitter och ser på när färg torkar. Det låter inte som en höjdare direkt!

Axel sa...

Hej Martin!
hamnade på din blog på nån vänster. bra och spännande läsning. sitter i "digital labbet" på ICP. pluugar bildjournalistik här. Stormtrivs. mycket bra lärare samt väldigt inspirerande föreläsare som christopher morris, Amy Arbus. Är du tillbaks i singapore?
Har också blog här på blogspot, dock snäppet mer oseriös än din blog...
jaja tänkte bara dyka in å säga hej. föresten gillar bilden från knivdramat i Ronna skarpt.
Mvh Göran Öberg (gjorde lumpen på värnpliktsnytt, samt brukar alltid stöta på dig i samband med kastastrof fyllor i stockholms nattliv)

Robot sa...

Jag tycker att det låter tjusigt med svart golv!