måndag, juni 19, 2006

Tiden är knapp

Oj oj oj mitt liv går just nu i 180, jobb flickvän hennes dotter och kompisar och familjen. Alla ska dom ha lika mycket tid av mig och som det är nu så sover jag knappt. I torsdags var jag uppe i körde jag upp till norrland på ett jobb över dagen, reportaget handlade om världens enda tant museum.... Tråkigt kan vissa tycka men det blev riktigt bra och var skit kul. Kom hem 02:00 och hittade Urban halv sovande på min soffa. Tanken var att vi skulle tajta ihop oss inför fredagens föreläsning men det blev som sagt lite sent. Upp 07:00 och hämta en bild på Aftonbladet, nervös och stressad satt jag och gjorde ut dom sista bilderna som jag skulle prata om. Föreläsningen gick bra och det var fullsatt. Kul med mycket frågor och väldigt kul att lyssna på Hans Blix som hade mycket intressant att säga om läget och vad som komma skall. Sen var det in i bilen med hela familjen som skulle ner på familje vänners student. I bilen lyckades jag göra tre bilder från tant reportaget men fick ändå smyga undan i nån timme på kalaset för att göra klart jobbet som skulle skickas på kvällen. Trött blir man. Sen var det hem på lördagen och snabbt svida om och springa runt på stan för att hitta en present till min gode vän Johan som hade kalas på Ingarö med middag och femkamp. Sen hem på söndagen och mysa med flickvännen och idag hämta hennes dotter som har varit på semester med sin pappa i en vecka sen lämna av dom som skulle bort en vecka på Gotland. Och nu ligger jag i soffan och ska snart läsa igenom mina favo bloggar för att uppdatera mig om världsläget.... Har dock hunnit med en underbar middag med Håkan och några grannar. Imorn väntar fotboll och på förmiddagen ska det paddlas kajak!

Inga kommentarer: