söndag, december 21, 2008

Trötter

Puhh, jag är genom trött. Dagarna jag inte har skrivit har gått åt att fixa upp allt praktiskt här i Delhi. Foregin regestration office brukar vara en mardröm men den här gången gick det väldigt smidigt. Hade med mig alla papper jag kunde tänkas behöva för att få ett multiple visum och en förlängning. I förr går stod jag däremot sent på natten och lagade indisk mat och en polare som hade fest igår. Han är vegetarian och vägrar (har faktiskt aldrig tagit i kött) ta i kött. Så medan Romana som han heter och hans fru Rup stod bredvid geggade jag ihop en ljuvlig marinad. Till och med kocken som kom på morgonen berömde min köks insats.... :-) Ja som ni förstår är jag mycket stolt över det hela! Resten av tiden har jag kittat med lägenheten, för min flickvän kommer/skulle kommit inatt (hennes plan är försenat med 10 timmar, så hade jag tråkigt i Zurich så har hon nu varit där i 24 timmar...) På tisdag drar vi till Nepal för att fira jul sen hem till Delhi för nyår med hela gänget här. På det hela så kommer två andra vänner hit inatt också. Casper ska slagga här i en natt och sen ner till Goa och Frank är på smekmånad och stannar på hotel. Sen kommer Linus imorgon och ska göra ett reportage om hur det är att jobba utomlands och bo i Delhi som fotograf. Ovanpå det hela är det också tävlingsdags och jag hade hoppats hinna färdigt med allt innan Fly kommer ner. Men det smög sig. Föresten så bör ni kolla in den senaste tidningen Vi, sjukt snygg redigering av ett jobb som vi gjorde nere i Goma. Check i out!

Inga kommentarer: