lördag, juli 26, 2008

Morgontankar

Trött och sliten stapplade jag in på redaktionen i morse, lugnet själv befann sig här. Ingen på foto hade kommit än och det enda ljudet jag kunde höra var lite tangentbordshamrande från en ensam webbtjej. Så istället för att börja jobba med bilder la jag mig och läste i soffan en stund, en efter en ramlar sakta folket in på redaktionen. Upptäckte precis att mjölken i kaffet som jag sippat på i 15 min är gammalt, en härlig sur smak sitter nu kvar i munnen... Kudden sitter helt klart kvar i ansiktet. Just nu skulle jag byta det mesta mot att vara nere på Gotland och bli väckt utav två av mina favorit damer. Bland det mysigaste som finns är att bli väckt av sexåringen, hon och min tjej brukar stiga upp tidigare än jag och sen brukar hon smyga in och blåsa lite på mig och råga om jag är vaken. Det går ju inte att vakna på fel sida då. Nu kallar verkligheten, det brinner och det är stort men vi vet inte vart det är.....

Inga kommentarer: