onsdag, juli 16, 2008

Latte bloggande

Vaknade imorse av att tårarna rann, det är märkligt att drömma nått starkt och att gråta i drömmen och sen vakna upp med riktiga tårar. Det hände ofta efter tsunamin men nu var det länge sen. Den här veckan är jag iaf gräsänkling och första delen av veckan har bestått åt att fixa med allt som jag inte hunnit med, tex blev jag klar med deklarationen igår (var över hos min revisor idag, pga att jag blev så sen får jag 5000 kr i böter av skatteverket) och idag har jag varit hemma snickaren. Drar om lite kablar hemma och mitt när jag stod som bäst och bankar kom en arg granne ner och skällde ut mig på bred dalmål. Jag hade helt missat tiden, och glömt bort mig själv. Karlen som kom ner har jag aldrig sett i huset förut så jag frågade vänligt om han var nyinflyttat. Men då vräste han bara och gick upp i sina siden kalsonger och gosade förhoppningsvis vidare med kudden. Ska nog ta och gå upp imorn och be om ursäkt och skaka tass på riktigt. Under tiden försöker jag komma på mer saker att skriva om D700, men jag kommer liksom inte på så mycket, den är precis lika bra som D3'an om inte lite bättre i vitbalansen men annars känns den likadan förutom den underbara storleken då. Ska försöka komma på något mer imorgon. Nu ska jag sussa, sov gott!

Inga kommentarer: