fredag, juni 08, 2007

Hyrbilen

Rivstartade morgonen med en halv timmes snozande. Skulle upp lite tidigare för att hämta hyrbilen som jag ska ha under sommaren. Enligt en stenåldersregel (som jag inte fattar varför facket inte har tagit bort ännu) så ska alla fotografer ha bil, som fast får du en av uppdragsgivaren men som frilans måste det här ingå i din utrustning.... Jag tänker iaf inte köpa en bruksbil på ett tag så jag hyr varje sommar, har räknat på det och det går +-0. Priset som jag fick lät väldigt bra och mycket riktigt, firman som jag hyr av hade tabbat sig rejält. Efter lite sura miner och ett dramatiskt utspel från min sida, (denna gången lusläste jag kontraktet och dom fick skriva om det 3 gånger) så lirkade jag lite och fick min bil uppgraderad. Så nu kör jag en Hundkoja resten av sommaren!!!!! Den ser ut som ett rymdskepp inuti och är sjuuuuukt rolig att köra!

1 kommentar:

Henke sa...

Åh, jag älskar hundkojor!

Vilken firma hyr du av?