onsdag, augusti 09, 2006

Lugnt

Under gårdagen körde vi längs nästan hela den libanesiska gränsen, med jämna mellanrum dök israeliskt artelleri upp. Soldaterna stod och hängde längs vägen och på baserna och verkade mest utråkade i värmen. Det går inte lika snabbt att ta sig in i Libanon som Israel först hade hoppats på. Enligt en soldat som precis kommit från fronten som vi pratade med bjuder Hezbolla på hårt motstånd. Vi kom iaf hem med ett hyfsat material som gick i dagens tidning. I förrgår kunde ni höra mig i tv4 nyhetsmorgon om hur läget ser ut just nu. Och på torsdag kan ni höra mig i Vår grundade mening i P1 kl 15.25. Just nu går flyglarmet igen och egentligen borde jag väl krypa ner i badkaret och ligga där i fosterställning. När man är ute på resa vill jag jobba inte sitta på ett hotel och vänta på att nått ska hända.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt jag kommer att lyssna!

Anonym sa...

Hej Martin!
Vill bara säga att jag tänker på dig och tycker att du gör ett fantaskiskt jobb! Var rädd om dig..
Kram Hanna

Anonym sa...

Hittade till din blogg när jag Googlade Martin Adler. Fin "minnestext" du hade skrivit om honom.

Bra med sökning var också att jag hittade hit! Mkt intressant blogg, ska genast sätta i gång och läsa tidigare inlägg. Länkat till dig från min blogg, hoppas det är okej.

Var "försiktig"
Mvh. Mocca

Anonym sa...

Hej Martin!

Vill bara säga att jag läser din blogg.

Varje gång jag gör det är det som om jag kastas mellan två helt olika världar.

Ett uppvaknande man då och då kan behöva.

Bra jobbat! Ta hand om dig.

Martin von Krogh sa...

Hanna: Hej vad kul att du hittat hit, hoppas allt är bra med dig och att vi snart ses i sthlm!

Mocca: Tack för dom fina orden och kul att du läser bloggen, länkar är bara trevligt så det är super lugnt!

Helena: Tjena, det var inte igår grymt kul att höra ifrån dig! Hoppas allt är bra, vad gör du? Bor du i Stockholm nu eller?
Kram!

Anonym sa...

Bor kvar i Götlaborg, trivs jättebra! Är färdig med mina studier om ett år.
Sen blir jag nog kvar här.
Eller kanske.
Vi får se.

Kram!