tisdag, mars 16, 2010

Tillbaka i Delhi



Hit och dit och kors och tvärs, dåligt bloggande och dålig mage. Så har den senaste tiden sett ut. Kom tillbaka till Delhi efter en vecka i Sverige, fick ett tredje pris i årets bild, sjukt roligt att vara med på prispallen igen men ännu roligare att träffa alla kompisar och kollegor. Dessvärre blev jag tvungen att lämna festen tidigt efter att jag blivit magsjuk av den svenska bakteriefloran. Men jag hann med nästan allt jag skulle, och även fota första riktiga test plåtningen till mitt lilla fotoprojekt. Svårt som fan men väldigt roligt! Nu sitter jag med sista lämningen på ett gäng bilder som ska in asap och imorgon kanske jag åker till Haiti, beroende på lite olika saker. Men det är skönt att vara tillbaka i Delhi, värmen, vänner och livet. I Sverige verkar det vara en ny fotodebatt vara igång igen. Mycket spännande och det handlar om det som jag föreläste om i höstas på Konstfack. Bildmanipulering! Jag hoppas debatten bär med sig nått fruktigt som för foto Sverige framåt. Vart vill vi? Hur når vi dit? Och hur höjer vi statusen på vårat yrke? En diskussion som vi ständigt har här sinsemellan i Delhi och som jag skrivit tidigare så är det väldigt intressant att se skillnaden på fotokulturen här i Delhi och i Sverige. Men mer om det en annan dag. Nu lite bilder från Holi.

1 kommentar:

Experience Gifts sa...

Congratulations on winning the award. The Picks look amazing and you definitely deserve a prize for that.