tisdag, april 11, 2006

Kuwait

Nu har jag landat och slagit mig till ro på ett utav dom märkligaste hotel som jag bott på. Stället heter Kuwait Palace hotel och när man kommer in ser det ut som man bor inne i ett gammalt arabiskt tvätthus/rakt in i tusen och en natt. Nej inget snusk alltså utan bara helt galet inrett. Rumen är inga rum utan en liten våning. Dey är inte lyxigt eller speciellt utan mest konstigt. Jag har ett rum, när man kommer in så är det ett badrum och en liten bar. Sen har jag liksom en över våning där sängen är. Well det hela är väldigt konstigt och lite små tackie... Det finns några saker som jag verkligen saknar när jag inte är i mellanöstern. 1.Trafiken, (det är lite mer spännande när man tror att man ska dö hela tiden, även fast dom kör väääldigt lugnt just här).
2.Turkiskt kaffe, (det är ju så sjukt gott att drick det natt svarta kaffet med kardemumma och lite socker i)!
3.Maten, (All ära åt asiatiskt kök men fy fan vad gott det är med mezze)!
Nu ska jag bara jobba lite sen ska jag sova, hoppas kunna åka in imorgon för jag hann träffa capt. Edwards som har hand om flyget. Förhoppningsvis kunde jag få en plats på en brittiskt militär transport imorn. En shaallah!

Inga kommentarer: