tisdag, april 18, 2006

En stillsam natt

Klockan ar strax efter tolv och jag har precis kommit tillbaka efter att ha sant dagens bilder. Eftersom det ar ljus diciplin pa basen ar det backsvart nar det blir morkt. Iborjan tog det mig ca 30 min att ta mig 100 meter fran stallet dar jag jobbar och sover till matsalen. Men nu har jag borat lara mig omradet och sen har jag alltid med mig en ficklampa for att kunna lysa uppnar jag gar in i saker. Jag har inte gjort natt speciellt spannande idag, hade en platning tidigt imorse det var det anda. Sa jag har hangt med dom som jag borjat kanna lite har pa basen. Av alla som jag stott pa har bara en varit lite putt, iof sa fick jag hora att generalen for den har basen misstankte mig for spionage. Jag har namligen i uppdrag att gora sa manga gadget storys som mojligt. Men jag skamtade bort det och sa att -Visst jag samlar information at den svenska underrattelsetjansten... Doooo. Da skrattade dom lite i mjugg for dom hade aldrig hort natt daligt eller farligt om den svenska militaren. Men dom flesta har pa basen ar oppna och jatte trevliga, alla halsar pa alla med ett -How's it going eller ett -Eyy whats up. Och nar man avslutar en mening med ett ok sager man inte ok utan -Ho. Ni som har satt en hollywood militar film vet hur man uttalar detta. Imorgon blir jag iaf forflyttad till en annan FOB. Enligt min press major sa hander det lite mer dar uppe, sa strax efter lunch sitter jag i en konvoj pa vag fran Tunis FOB Kalsu till, ahh nu kommer jag inte ihag vad det heter men det ligger iaf lite norr upp.

HO

3 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Otroligt spännande att läsa om ditt liv. Känns ganska tryggt och stillsamt här hemma även om man tycker det är fullt upp! Du kan inte behöva leda av nån tristess iafl!!

Anonym sa...

fan jag har goda nyheter!
burlesk klubben blev av opch blev en SKITSTOR succe!
Kägelbanan var helt utsåld och massa människor fick vända hem. Karin o hennes tjejer var as grymma och min brosas frus burlesk trupp från London Burly Q var as grymma också. nästa fest e den 3 juni så var här då! här e karins grupps hemsida:

http://www.myspace.com/thehootchykootchyclub

eller

http://www.hootchykootchy.com

vi ses senare mannen

mvh Marcus

Martin von Krogh sa...

Prinsess mamman: Nej jag har det väldigt bra, kul att du gillar bloggen!

Sandra: Tror inte det, det var ett nervöst skratt.


Marcus: Fan vad kul! Grattis, ser fram emot en skön sommar.