lördag, januari 26, 2008

Post traumatic moon disorder

Vaknade av en bisarr dröm, jag och resten av familjen jagade ungdomsligister som sprang runt på ett tak och pangade duror. Vi började klättra upp för en gammal elmast för att komma till taket som var 20 våningar upp, jag först sen mamma, sen pappa och sen syster. Pappa hade lite svårt att ta sig upp för överhänget, för där fanns det bara grästuvor att hålla sig i, som dessutom hela tiden släppte. Han klarade sig och strax därefter vaknade jag som en gammal pensionär av att behöva kissa kl 08:00 på en lördag morgon. Efter ett halv hjärtat försök att somna om gav jag upp och satte mig istället för att käka frukost på balkongen och läsa Stig Larsson. Det känns ju förträffligt när tjänstefolket säger på ett härligt indiskt-brittiskt vis, -Goodmorning Sir. Jag vet inte om jag skrivit om det tidigare men eftersom det går så bra just nu har jag ny-rekryterat i von Krogh AB... Så just nu har jag en stab på 4 personer som tillhör tjänstefolket, en maid som städar rummen, en till maid som städar toaletten, en trädgårdsmästare och en betjänt. Och jo jag lovar det är sant, däremot är det inte riktigt frivilligt, dom ingår i lägenheten. Och just nu har jag precis fått en ny maid som jag tror är förtjust i betjänten "Luckman". Jag hoppas iaf på det. Eftersom jag just nu inte riktigt kan skriva vad jag jobbar med så blir det ytligheter, gårdags kvällen tillbringades på en skön restaurang där det var en fantastisk konsert. Så fort jag kommer på vad hon hette ska jag tipsa om det. Men det var en konstig stämning på stan, dom flesta män osade hormoner och det var extremt nära slagsmål flera gånger. Mina grannar påstod att det var månen, men eftersom det var fullmåne för några dagar sen måste det varit post traumatic moon disorder. Killen på bilden var en tokfull jänkare som höll på att åka på stryk ett antal gånger. (att tänka på, det var en jazzkonsert som folk stod och gungade till, inget tokröj som det ser ut på bilden)

Inga kommentarer: