söndag, januari 27, 2008

The frogs

En polare ringde mig och väckte mig och frågade om han skulle komma och hämta mig. För att gemensamt åka till ett vernissage av Cartier Bresson's utställning på moderna museet. Just då tyckte jag att det var en bra ide, men har gjort en minnesanteckning att hålla mig borta från allt sådant nu. Det var franska ambassaden som anordnade hela spektaklet, och har jag tyckt att poloklubben som jag följt varit snobbig så var det inget jämfört med det här. Det var så skit nödigt så jag vet knappt hur man ska förklara det. Men vidrigare människor var det länge sen jag stött på. Denna totala överklass attityden, där konst är till för dom rika och där det svenska riddarhuset ser ut som ett gäng velorkillar i jämförelse. Den franska och indiska konstvärlden är nog ingenting för mig. Andra halvan av dagen har jag suttit på min terass och läst ut första Stig Larsson boken och käkat pepparkakor med svensk mögelost på. Helgen har varit bra, energin kommer tillbaka och jag har kommit på ett gäng nya idéer och nya reportage. Och just nu är jag otroligt sugen på att åka ut och plåta. 

Inga kommentarer: