onsdag, januari 30, 2008

En kallfront på väg in

Härom dagen när jag hade varit nere och käkat lunch hos mina grannar så stannade deras hyresvärd mig. Han har varit på mig förut, frågat konstiga frågor och undrat varför jag ser ut som en ostbåge. Nu förtiden sträcker jag alltid på mig så fort jag ser honom. Han är iaf medicinman och helar människor enligt han själv. Tex när ena grannen blev urklämd vad hon drömt så (hon hade drömt att hennes syster dog) ville, fel tvingade han nästan dom att offra en get. Om inte så skulle hennes syster dö. Han ropade iaf på mig och jag lovade upp för trappan lite lätt stressad av vad som skulle hända, han spände ögonen i mig och frågade om jag verkligen mådde bra. Lite ursäktande sa jag att jag hade bråttom. Jag lovade att komma tillbaks en annan dag och berätta vad som var på tok. Nått som verkligen är på tok är att Ahmed som jag träffade i Irak (killen på bilden) nu har blivit hotad och tvingats sluta med balett. Hans mamma ringde och var helt ifrån sig och ville fly med båda barnen. Så jävla vidrigt att man hotar en 10 årig grabb till livet för att han dansar balett.

Inga kommentarer: