tisdag, januari 29, 2008

Navelludd

En av mina sena dagars mysterium går upp på att jag helt plötsligt börjat producera navelludd! Det är ju ingen katastrof men med tanke på att jag vaknat tidigt flera helger i rad och kan inte somna om, luktar det gubbe lång väg. Annars rullar jobbet på för fullt, just nu sitter jag med den osexiga delen av jobbet. Förbereda, researcha och förbereda, så på taskiga telefon förbindelser sitter jag och försöker tala tydligt och högt och förklara vem jag är och vad jag vill. Pratade också med min agentur igår, för några veckor sen briserade dom en bomb om att hela företaget skulle struktureras om. Från 21 anställde ner till 6 anställda, det är en ganska stor omställning, samtidigt lägger dom ner nyhetsflödet och satsar bara på uppdrag. Så nu får vi se vad som händer, men just nu verkar ingen agentur gå bra. Amerikanska marknaden går rakt utför och kommer väl hålla på så i några år till. Så den enda marknaden som är att titta på är i Europa just nu. Det är i sånna här tillfällen som det är så skönt att ha flera ben att står på.

Inga kommentarer: